plus-minus-noll

Positiva saker:
  • Kom in på folkhögskolan!
  • Börjat dagsjukvård några gånger i veckan på vuxenpsyk + är oftare på anorexi-mottagningen.
  • Världens sötaste tjej (som tydligen läser mitt skräp här) kom fram till mig igår och kramade om mig. (Visste inte vad jag skulle göra. Så, förlåt om jag var konstig.)
  • Aktivitetsersättning från försäkringskassan för att jag är sjuk.
Negativa:
  • Mitt huvud är värre. Är mycket mer deprimerad nu.
  • Hatar mitt utseende, kropp och tankar mer än någonsin.
  • Min bästa vän flyttar till Norge.

Tänkte på en grej. Eftersom jag inte är speciellt anonym på bloggen och öppet pratar om hur jag mår och svarar på vilket helvete anorexi är så känner säkert många igen mig om de ser mig. Förut har det varit skrämmande men nu ser jag det mer som att jag kan stå upp och ge lidande ett ansikte. Menar självklart inte att någon ska tycka synd om mig eller något sånt. Mer att det ger en verklig bild av en sjukdom som så många lider av men som ständigt tystas ner. Jag är inte stolt men jag orkar inte skämmas mer.

Bild tagen sep/okt 2010 BMI: 10.7

Kommentarer
Postat av: deds



jag hejjar på dig :) <3

2011-06-17 @ 12:15:49
URL: http://deds.blogg.se/
Postat av: deds

eller, inte bara 'hejjar'.



jag tror på dig. :)

2011-06-18 @ 08:18:02
URL: http://deds.blogg.se/
Postat av: Malin

Tänker mycket på dig ska du veta, lider själv av ätstörningar men det är inte så illa för tillfället.. Jag håller helt med dig och har slutat skämmas, varför skämmas över en sjukdom? Tar bara ännu mer energi. Jag tror på dig ska du veta!



Förr la du ut bilder på vad du åt osv. Inget du kan ha tillgång till nu eller?

Kram!

2011-06-18 @ 11:47:41
URL: http://vinnarbilder.blogspot.com/
Postat av: T.

Grattis till platsen på folkhögskolan! Kämpa på. Kramar.

2011-06-18 @ 18:46:49
Postat av: Anonym

Jag hoppas verkligen att du snart blir frisk och kan se hur bra och vacker du är! Jag har själv blivit frisk från min anorexi...

Jag gillar verkligen din blogg, det är något med dina bilder och ord, du kan förmedla en hel känsla. Jag har lagat många av recepten du lagt ut för du kan verkligen få allt att se så gott ut, och allt har varit gott! Hoppas du snart mår bättre, och kanske i framtiden orkar lägga upp recept igen? :) Kram!

2011-06-20 @ 10:54:16
Postat av: Johan

Gud vad vacker du är, no bull shit! Hoppas det går bra för dig och att du blir frisk så jag kan bjuda ut dig någon dag!



/ Johan

2011-07-26 @ 12:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0