crépuscule

Den hårda snön som envist ligger kvar ser blå ut i kvällsljuset. För några minuter sedan såg jag de sista strålarna från solen. Fort försvinner den ner över berget och lämnar vackert lite färg mellan trädtopparna som en kall och blåmärkes-likande tyst minut innan ljuset dör. Kolsvart tecknas träden och avger hårda kontraster. Nu hörs det skrik från psykos avdelningen under och jag ryser, undrar varför denna kvinna skriker. Jag har ångest, kan nästan inte sitta still..jag tänker på att jag snart ska sitta och tugga, svälja och bli ihjäl-stirrad utav en sköterska under två timmar.

Idag när jag grät slöt jag ögonen och lyfte huvudet uppåt. Jag föreställde mig att det var värmen från Indiens sol som brände i pannan på mig. Jag längtar så efter luft, liv och färger. Jag längtar efter människors vackra ansikten, främmande språk och nya dofter.

Vad är eran största dröm?

Kommentarer
Postat av: Jonna

Jag vill dansa.

Jazz.

Sen vill jag resa. Upptäcka och fotografera. När jag kommer hem ifrån världens alla hörn, så ska jag starta ett Vegancafé här i Visby. Främst riktat till ungdomar som vill ställa ut konst/uppträda med musiktalang.



Jag håller alla mina tummar för att ätandet ska gå bra för dig.

Du skriver så vackert.

Värmande kramar till dig, från mig

2011-01-24 @ 17:43:12
URL: http://inspirationshav.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fortsätt kämpa,varje steg gör dig starkare,finns här för dig,du är alltid i mina tankar,.

Följer alltid denna blogg och har både gråtit och känt med dig ,har varit en resa i livets inre,så många känslor,.Så du underbara med så många vackra tankar så många drömmar,tro på dej tro på livet ,Många varma goa kramar till dej,,Toto

2011-01-24 @ 18:22:42
Postat av: Anonym

Mina drömmar är att resa,möta nya människor ,möta nya kulturer,

dofter,hitta inspiration,gärna nya vegetariska maträtter på inhemskt vis. Längtar till Kina ,Indien

lr ngt annat spännande land.

Kram på dej!

Toto

2011-01-24 @ 18:31:41
Postat av: Mörkgrön Solitär

Jag lever min största dröm varje dag. Att få vandra, sätta en fot framför den andra och gå. Långsamt. Så att jag kan beskåda Livets storhet och skönhet i trädens lövverk och barr, i porlande bäckar, i mossan och gräset, i snöflingorna och regndropparna, i rådjuren och stenarna och allt annat som lever.

Om jag skulle förlora den fysiska förmågan att gå så skulle jag göra det ändå, i mina tankar.

För jag är vad jag är, en vandrare.

2011-01-24 @ 21:22:21
URL: http://morkgronsolitar.blogspot.com/
Postat av: mina

Hur går det för dig?

Väntar själv på att bli "antagen" till Frejagården i Umeå, inget som egenltigen är självvalt.. men jag måste bli frisk. Inte för min egen skull utan för min dotters skull och för attförhindra att hon också blir sjuk.

2011-01-27 @ 13:22:22
Postat av: Anonym

När jag tänker på drömmar tänker jag ofta på hästar, att få vara med hästar och deras lugn men egentligen mest att känna något lugn i mig själv i den här jäkla tillvaron, bara vara lugn och nöjd och tillfreds med mig själv utan att kämpa mot (så mycket i alla fall).

Jag väntar också på freja!

2011-02-03 @ 16:25:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0