Att vara sjukt sjuk

Händerna skakade när jag skulle äta upp ett äpple. Efteråt kändes det som om jag hade svikit hela min värld. Jag hade förstört genom att äta, få lite mer kraft, leva kanske en dag till. Jag hade svikit min ena halva. Den halvan som ville ge upp och dö. Den halvan som trodde att mitt liv kunde försvinna obemärkt. Jag kunde slå mig själv många gånger, tänka att jag måste sluta vara mitt eget monster. Men innuti var det någon som stod och skrek åt mig; Dö idiot, dö! Så länge jag åt lite, vägde sjukt lite och mådde sjukt dåligt kändes det som om det var allt jag var värd. På något sätt kändes det bra. Att jag fick vad jag tyckes förtjäna. Mitt liv blev lättare att hantera. Smärtorna i hela kroppen blev som vilken vardaglig sak som helst. Jag slapp gråta för att jag var så utmattad, jag slapp bry mig om saker som jag annars tyckte var jobbiga, jag orkade helt enkelt inte ens oroa mig över saker. Jag kunde inte le, inte skratta och som sagt, inte gråta. Jag var ingenting och jag gillade det. Jag älskade det för att jag var så trött på att vara ledsen och rädd.

Jag såg tjejer på tv och i tidningar som var sjukt smala, jag läste om anorexi men fattade inte själv att jag där. Inte förens första dagen på sjukhuset när jag duschat och såg mig i spegeln efteråt. Jag kommer ihåg att jag nästan svimmade, allt jag såg var en utmärglad kropp. Min hud var grå och det fanns inte en enda milimeter fett på hela kroppen. Min redan stora avsky över mig själv växte på några sekunder. Jag satte mig ner på golvet och kände att allt blev svart. Jag tänkte; nu finns jag inte mer...

Jag läste om Isabelle Caro. Vi hade nästan samma BMI.

Kommentarer
Postat av: lifeiswhatyoumakeit.

use your eyes.

2011-02-23 @ 22:20:17
URL: http://benniys.webblogg.se/
Postat av: Josefine

Jag har ingen aning om vem du är.. men du skrämmer mig och jag blir otroligt ledsen. Jag ska inte säga att jag vet hur det känns, för jag är inte där du är. Men jag vill bara säga att det finns så mycket i den här världen att se och göra. så mycket bättre än att straffa sig själv genom att inte äta, att låta sig urholkas, begå det här långsamma självmordet. Ta bort det där svarta skynket som gör din värld grå. Se på saker med klara och kloka ögon. Gör inte mat till en stor grej. Bara ät för att kunna leva. Sen gör du bara saker du vill. Tänk inte för mycket. Okej? Önskar att jag kunde krama dig eller nåt.. Skickar en cyberkram i alla fall hihi <3

2011-02-26 @ 16:15:54
Postat av: .

du är stark, våga tro på dig själv, på en förändring.

sluta inte kämpa vännen, jag tror på dig även fast att jag inte känner dig.

2011-03-05 @ 13:30:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0