Bovete & förkylning

Halsen gör ont, det rinner ur näsan och jag har ingen ork alls. Förkylning är så himla tråkigt, jag är dock glad att febern har släppt. Har ingen vidare matlust men har ändå petat i mig lite gröt. Nu ska jag värma vatten och röra i massor av ingefära, citron och chili/gurkmeja.
Dagens gröt: Kokt helt bovete - ½ dl (sköljt bovete) får puttra svagt i 2 dl vatten med hela nejlikor, kardemummakärnor & vanilj i ca 15 min under lock.

Det positiva med att vara sjuk måste vara att det känns okej att få äta nerkurad i sängen! :) Mys! Hoppas ni är friska som nötkärnor! Kram

Kommentarer
Postat av: Elsa

Hej MLI :) Det har blivit höst men xveganx-bloggen står fortfarande still. Kommer du att återgå till den och i så fall när? Kram!

2010-09-18 @ 12:33:35
Postat av: Emmelie

Hej Elsa!

Troligtvis kommer jag nog att fortsätta skriva här istället eftersom jag fortfarande äter "demi-vegetariskt" (inte fågel dock). xVEGANx-sidan kommer finnas kvar uppe så länge någon vill kika in. Håll istället utkik här efter vego-recept för det finns det gott om. Kom gärna med önskemål eller gröna tips! Det uppskattar jag alltid! Jag är glad att du kikar in. Kram!

2010-09-18 @ 15:16:23
URL: http://lovehealth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0