Spirulina & Linsgroddar

Höstboostning med spirulinashot! Min vän Andreas tyckte synd om gråa, trötta mig och köpte en burk spirulinapulver åt mig. Så nu dricker jag en spirulinashot varje morgon.

"Spirulina är en blågrön microalg med högt näringsinnehåll. Algen innehåller massor med antioxidanter som beta-karoten, selen, C-vitamin och E-vitamin. En god källa till protein. 55-75% av torrvikten innehåller komlett protein (dvs. alla essentiella aminosyror)"


Vitaminer och mineraler: B1-, B2-, B3-, B6-vitamin, folat, B12, C-vitamin, D-vitamin, E-vitamin, Kalium, Kalcium, Krom, Järn, Magnesium, Magman, Fosfor, Selen, Natrium och Zink!

Ett annat gott & nyttigt tips är att grodda. Jag groddar helst gröna linser, alfaalfa och mungbönor. Det är enkelt, billigt, otroligt nyttigt och framförallt väldigt gott. Använd i sallader, på mackan eller ät en underbar rawfood måltid.
Min morgonkick: Mixa ½ dl hallon + lite limejuice + färsk ingefära + vatten + 1 tsk spirulina

Kommentarer
Postat av: Vahit

I was worked on spirulina culture before, me and my school producing spirulina pills of vitamine but it's only researching level.

I can say simply spirulina is richest nutriental plant comes from sea. Keep eat them!

2010-10-08 @ 04:54:27
Postat av: Emmélie

Oh that's great to hear! :)

2010-10-08 @ 08:29:57
URL: http://lovehealth.blogg.se/
Postat av: Molly

sv: jag tror att smoothien kan bli lika god med lingon, kanske att man tillsätter lite honung eller sirap så att det inte blir surt :)



kul att du är med och tävlar :) jag publicerar inte tävlingskommentarerna förrän tävlingen är avslutad, tänkte bara ifall du undrar varför ditt inlägg inte står där.



ta hand om dig och ha en underbar helg! kramkram

2010-10-08 @ 18:45:16
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0