Kryddig berbere ♥

"Berbere är en stark etiopisk kryddblandning. Min består av 18 olika kryddor, bland annat torkad chili, kardemumma, muskot och bockhornskläver"

2 port

1 röd paprika
½ röd chili
½ rödlök
1 stor vitlöksklyfta
1 liten bit rotselleri (3-4 cm)
2-3 dl vatten
1 tsk berbere
½ tsk kanel
ca 1 tsk paprikapulver
½ tsk koriander
150 g quornbitar
salt, peppar och färsk koriander

Finhacka paprika, lök, chili och rotselleri. Riv vitlöken. Fräs grönsakerna tillsammans med lite olja och kryddorna.
Tillsätt vatten, sänk värmen och täck med lock. Låt småputtra i ca 15 min. Rör om och tillsätt ev. mer vatten. Blanda i quornbitar och koka i 6-7 min. Smaka av med salt, peppar och färsk koriander. Detta åts med lite råris och broccoli.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Hej Emmélie! Du har lite uppskattning i form av en award att hämta hos mig. Fortsatt trevlig måndag!

2010-07-12 @ 16:24:25
URL: http://flickanokakorna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0