24.8.10 vents d'automne

Förlåt för dålig uppdatering. Jag jobbar mycket, kommer oftast hem sent, trött och frusen. Det regnar och blåser mycket ute och jag tänder så många ljus jag bara kan, värmer mig under en ljus pastellgrön mjuk filt och äter varma misosoppor, bönsoppor och grytor. Jag hoppas ni mår bra och inte fryser lika mycket som jag

Idag blev det mungbönsgryta & råris. Jag kokade upp en stor gryta med ekologiska mungbönor i helgen och fryste in i portionspåsar. Ett hett tips för er som vill förenkla eller helt enkelt göra allt lite billigare (och godare)! Mungbönor passar bra i sallader, soppor och grytor och smakar lite som gröna ärter.

Kommentarer
Postat av: Mia

Usch för sånt väder! Här är det fortfarande varmt & soligt. Mungbönor... spännande... nu uppskrivet. Jag har blivit inspirerad av dig och andra så nu är jag med blogg. :-)

2010-08-24 @ 22:20:31
URL: http://slickepott.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0